An Unexpected token error in @zoomus/websdk on vite build

Description
An Unexpected token error on vite build. I am using the component view of @zoomus/websdk 2.8.0

Browser Console Error
SyntaxError: Unexpected token (2:583756) in D:/frontend/node_modules/@zoomus/websdk/dist/zoomus-websdk-embedded.umd.min.js

Screenshots
On Running custom build command: yarn build
yarn run v1.22.19
$ vite build --target=es2020
vite v3.2.5 building for production…

Following error occur:
[commonjs–resolver] Unexpected token (2:583756) in /workspace/node_modules/@zoomus/websdk/dist/zoomus-websdk-embedded.umd.min.js

file: /workspace/node_modules/@zoomus/websdk/embedded.js:2:583756

1: /*! For license information please see zoomus-websdk-embedded.umd.min.js.LICENSE.txt */

2: !function(e,t){“object”===typeof exports&&“object”===typeof module?module.exports=t(require(“react”),require(“react-dom”)):“function”===typeof define&&define.amd?define([“react”,“react-dom”],t):“object”===typeof exports?exports[“@zoomus/websdk”]=t(require(“react”),require(“react-dom”)):e[“@zoomus/websdk”]=t(e[void 0],e[void 0])}(self,(function(WEBPACK_EXTERNAL_MODULE__45840,WEBPACK_EXTERNAL_MODULE__78768){return function(){var webpack_modules={35859:function(e,t,n){var r=n(48764).Buffer;e.exports=function(e,t){“use strict”;function i(e){return e&&“object”==typeof e…and so on…

Device:

• Device: [Dell G3 15]
  • Browser: [Microsoft edge]
  • Browser Version [Version 108.0.1462.54 (Official build) (64-bit)]

BTW, beautiful package & api. :slightly_smiling_face:

@krmnsandhu94 Hope you will be fine.

First, you need to upgrade the node package to WebSDK (latest) 2.9.5 then :point_down:

Here are the sessions regarding WebSDK Integrations

Solved own my own. Its actually a vite plugin problem.
The problem is vite couldn’t figure out ‘process’ keyword and throws this error.

Thanks for the help anyway :slightly_smiling_face:

2 Likes

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.