IOS: I get a black screen when meeting join until the moment when host admits the meeting


Description
We utilize the Web Zoom Meeting SDK on our webpage, directing users to the webpage through the WebView of React Native.
This setup works well on Android and Chrome browser.
However, we encounter an issue on iOS where users encounter a black screen from the moment they join the meeting, triggered by the ZoomMtg.join() function, until the host admits them to the meeting.
Sometimes we see a black screen in Safari.
Once the host admits the participant, the Zoom meeting will begin without any problems.

Which iOS Meeting SDK version?
We use web meeting sdk, @zoom/meetingsdk: ^3.6.0

To Reproduce(If applicable)
Steps to reproduce the behavior:

  1. Join the meeting from app.
  2. See a splashscreen of joinin meeting.
  3. See a black screen until the host admits the participant.
  4. If host admits, the meeting will start.

The web page itself is a React web component.
Here is a snippet of the configuration to initialize and join the meeting SDK:

useEffect(() => {
    token && startMeeting(token);
  }, [token]);

  const startMeeting = (signature: any) => {
    (document.getElementById('zmmtg-root') as HTMLFormElement).style.display = 'block';

    const { ZoomMtg } = require('@zoom/meetingsdk');

    ZoomMtg.preLoadWasm();
    ZoomMtg.prepareWebSDK();
    ZoomMtg.i18n.load(getLang(i18n.language));

    ZoomMtg.init({
      leaveUrl,
      patchJsMedia: true,
      isShowJoiningErrorDialog: false,
      disablePreview: true,
      success: (success: any) => {
        alert(`Zoom successful init`);

        ZoomMtg.join({
          signature,
          sdkKey,
          meetingNumber,
          passWord,
          userName,
          userEmail,
          tk,
          zak,
          success: (success: any) => {
            alert('Zoom successful join');
          },
          error: (error: any) => {
            alert(`Zoom join error, ${error}`);
          }
        });
      },
      error: (error: any) => {
        alert(`Zoom error, ${error}`);
      }
    });
  };

Smartphone (please complete the following information):

  • Device: [e.g. iPhone 15]
  • OS: [e.g. iOS 17, iOS 17.2, iOS 17.4]

Update: In console logs I’ve got the next error related to zoom file zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js : ZoomMeetingPage.tsx:88 INF: ZoomMeetingPage: zoom successful init zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 Error: the next main task [function(e){var t=e.taskProps;if(null===t||void 0===t||!t.joinTest||function(e){return!!(0,c.XT)(e.signature)||(console.error("You can not start test meeting when use joinTest, need change role=0 to retry it."),(0,r.H4)("joinMeetingFail",{detail:{method:"join",status:!1,result:null}}),(0,r.MJ)(a.r0,{data:{meetingStatus:3}}),(0,u.yY)(),!1)}(t)){var n;if(!i.A7.join)return n=Object.assign({method:"join",status:!1,data:t},(0,r.Rf)(ZoomMtg.errorCodes.FREQUENT_CALL)),(0,o.Dl)({loginData:n,dispatch:null}),(0,o.OQ)({loginData:n}),t.error(n,!0),!1;var s=setInterval((function(){var e=ZoomMtg.wasm,i=e.audio,a=e.video;i&&a&&(clearInterval(s),l(t)),(d+=1)>=400&&(clearInterval(s),n=Object.assign({method:"join",status:!1,result:""},(0,r.Rf)(ZoomMtg.errorCodes.WASM_FAIL)),(0,o.OQ)({loginData:n}),d=0)}),300);(0,r.H4)("preJoinMeeting",{detail:""}),(0,r.MJ)(a.Bw,{data:a.E8(a.po.sdkCallJoin)}),(0,r.MJ)(a.r0,{data:{meetingStatus:1}}),i.A7.join=!1,setTimeout((function(){i.A7.join=!0}),i.$u.join)}}] is not the expected [function(e){var t=e.taskProps;return(0,l.G8)(t,"init")?"leaveUrl"in t&&/^#.*?/.exec(t.leaveUrl)?(console.warn("you must be set leaveUrl to other page, not #*** !!!"),!1):(sessionStorage.setItem("showLogin",""),"boolean"!==typeof t.debug&&(t.debug=ZoomMtg.meetingConfig.debug),"boolean"!==typeof t.patchJsMedia&&(t.patchJsMedia=ZoomMtg.meetingConfig.patchJsMedia),"boolean"!==typeof t.customizeUI&&(t.customizeUI=ZoomMtg.meetingConfig.customizeUI),"string"!==typeof t.webEndpoint&&(t.webEndpoint=ZoomMtg.meetingConfig.webEndpoint),"boolean"!==typeof t.isShowJoiningErrorDialog&&(t.isShowJoiningErrorDialog=ZoomMtg.meetingConfig.isShowJoiningErrorDialog),"string"!==typeof t.leaveUrl&&(t.leaveUrl=ZoomMtg.meetingConfig.leaveUrl),"boolean"!==typeof t.disableWaitingReturn&&(t.disableWaitingReturn=ZoomMtg.meetingConfig.disableWaitingReturn),"boolean"!==typeof t.leaveRedirect&&(t.leaveRedirect=ZoomMtg.meetingConfig.leaveRedirect),"boolean"!==typeof t.showMeetingHeader&&(t.showMeetingHeader=ZoomMtg.meetingConfig.showMeetingHeader),"boolean"!==typeof t.disableInvite&&(t.disableInvite=ZoomMtg.meetingConfig.disableInvite),"boolean"!==typeof t.disableCallOut&&(t.disableCallOut=ZoomMtg.meetingConfig.disableCallOut),"boolean"!==typeof t.disableRecord&&(t.disableRecord=ZoomMtg.meetingConfig.disableRecord),"boolean"!==typeof t.disableRecord&&(t.disableRecord=ZoomMtg.meetingConfig.disableRecord),"boolean"!==typeof t.audioPanelAlwaysOpen&&(t.audioPanelAlwaysOpen=ZoomMtg.meetingConfig.audioPanelAlwaysOpen),"boolean"!==typeof t.showPureSharingContent&&(t.showPureSharingContent=ZoomMtg.meetingConfig.showPureSharingContent),"object"!==h(t.xmppConfig)&&(t.xmppConfig=ZoomMtg.meetingConfig.xmppConfig),"boolean"!==typeof t.isSupportAV&&(t.isSupportAV=ZoomMtg.meetingConfig.isSupportAV),"boolean"!==typeof t.videoDrag&&(t.videoDrag=ZoomMtg.meetingConfig.videoDrag),"boolean"!==typeof t.videoHeader&&(t.videoHeader=ZoomMtg.meetingConfig.videoHeader),"boolean"!==typeof t.screenShare&&(t.screenShare=ZoomMtg.meetingConfig.screenShare),"boolean"!==typeof t.isSupportChat&&(t.isSupportChat=ZoomMtg.meetingConfig.isSupportChat),"boolean"!==typeof t.isSupportSimulive&&(t.isSupportSimulive=ZoomMtg.meetingConfig.isSupportSimulive),"boolean"!==typeof t.isSupportQA&&(t.isSupportQA=ZoomMtg.meetingConfig.isSupportQA),"boolean"!==typeof t.isSupportCC&&(t.isSupportCC=ZoomMtg.meetingConfig.isSupportCC),"boolean"!==typeof t.isSupportSharing&&(t.isSupportSharing=ZoomMtg.meetingConfig.isSupportSharing),"boolean"!==typeof t.isSupportPolling&&(t.isSupportPolling=ZoomMtg.meetingConfig.isSupportPolling),"boolean"!==typeof t.isSupportBreakout&&(t.isSupportBreakout=ZoomMtg.meetingConfig.isSupportBreakout),"boolean"!==typeof t.isSupportNonverbal&&(t.isSupportNonverbal=ZoomMtg.meetingConfig.isSupportNonverbal),"boolean"!==typeof t.isLockBottom&&(t.isLockBottom=ZoomMtg.meetingConfig.isLockBottom),"string"!==typeof t.inviteUrlFormat&&(t.inviteUrlFormat=ZoomMtg.meetingConfig.inviteUrlFormat),"string"!==typeof t.helper&&(t.helper=ZoomMtg.meetingConfig.helper),t.meetingInfo instanceof Array||(t.meetingInfo=ZoomMtg.meetingConfig.meetingInfo),"boolean"!==typeof t.disableVoIP&&(t.disableVoIP=ZoomMtg.meetingConfig.disableVoIP),"boolean"!==typeof t.disableReport&&(t.disableReport=ZoomMtg.meetingConfig.disableReport),"boolean"!==typeof t.disableCORP&&(t.disableCORP=ZoomMtg.meetingConfig.disableCORP),"boolean"!==typeof t.disableJoinAudio&&(t.disableJoinAudio=ZoomMtg.meetingConfig.disableJoinAudio),"boolean"!==typeof t.enableCustomizeJoin&&(t.enableCustomizeJoin=ZoomMtg.meetingConfig.enableCustomizeJoin),"boolean"!==typeof t.disablePictureInPicture&&(t.disablePictureInPicture=ZoomMtg.meetingConfig.disablePictureInPicture),"boolean"!==typeof t.disableZoomPhone&&(t.disableZoomPhone=ZoomMtg.meetingConfig.disableZoomPhone),"boolean"!==typeof t.leaveOnPageUnload&&(t.leaveOnPageUnload=ZoomMtg.meetingConfig.leaveOnPageUnload),"boolean"!==typeof t.disablePreview&&(t.disablePreview=ZoomMtg.meetingConfig.disablePreview),"boolean"!==typeof t.enableHD&&(t.enableHD=ZoomMtg.meetingConfig.enableHD),"boolean"!==typeof t.enableFullHD&&(t.enableFullHD=ZoomMtg.meetingConfig.enableFullHD),"string"!==typeof t.externalLinkPage&&(t.externalLinkPage=ZoomMtg.meetingConfig.externalLinkPage),"onRetryCallback"in t?"function"!==typeof t.onRetryCallback&&(console.warn("onRetryCallback not function"),t.onRetryCallback=!1):t.onRetryCallback=!1,"onExitWaitingRoomCallback"in t?"function"!==typeof t.onExitWaitingRoomCallback&&(console.warn("onExitWaitingRoomCallback not function"),t.onExitWaitingRoomCallback=!1):t.onExitWaitingRoomCallback=!1,"onInviteSearchZoomPhoneCallback"in t?"function"!==typeof t.onInviteSearchZoomPhoneCallback&&(console.warn("onExitWaitingRoomCallback not function"),t.onInviteSearchZoomPhoneCallback=!1):t.onInviteSearchZoomPhoneCallback=!1,"string"===typeof t.sharingMode||["both","fit","original"].includes(t.sharingMode)||(t.sharingMode=ZoomMtg.meetingConfig.sharingMode),"loginWindow"in t&&"width"in t.loginWindow&&"height"in t.loginWindow&&"number"===typeof t.loginWindow.width&&"number"===typeof t.loginWindow.height?t.loginWindow={width:t.loginWindow.width,height:t.loginWindow.height}:t.loginWindow=ZoomMtg.meetingConfig.loginWindow,t.isSupportAV=function(){var e=navigator.userAgent.toLowerCase();return!/(msie|trident)/.test(e)}()&&t.isSupportAV,t.isShowJoiningErrorDialog||(t.disablePreview=!0),t.isSupportAV&&"function"===typeof AudioWorklet||(t.disablePreview=!0),(0,l.dT)(t),ZoomMtg.currentMeetingInfo.status="init",i.i.notifyConnectorZoomMsg(o.X0.UI,r.wS,t),t.leaveUrl=(0,u.N$)(t.leaveUrl),Object.assign(a.default,{debug:t.debug,patchJsMedia:t.patchJsMedia,disableVoIP:t.disableVoIP,helperPath:t.helper,showJoinAudio:!t.disableJoinAudio,disableReport:t.disableReport,enableCustomizeJoin:t.enableCustomizeJoin,disableInvite:t.disableInvite,disableRecord:t.disableRecord,disableCallOut:t.disableCallOut,showPreview:!t.disablePreview,disablePreview:t.disablePreview,disableJoinAudio:t.disableJoinAudio,disablePictureInPicture:t.disablePictureInPicture,disableZoomPhone:t.disableZoomPhone,leaveOnPageUnload:t.leaveOnPageUnload,disableCORP:t.disableCORP,meetingInfo:t.meetingInfo,customizeUI:!0,customerFunc:{success:function(){},error:function(){}},webEndpoint:t.webEndpoint,rwcEndpoint:t.rwcEndpoint,leaveUrl:t.leaveUrl,baseUrl:t.webEndpoint,leaveRedirect:t.leaveRedirect,disableWaitingReturn:t.disableWaitingReturn,isSupportAV:t.isSupportAV&&a.default.isSupportAV&&"object"===("undefined"===typeof WebAssembly?"undefined":h(WebAssembly))&&"function"===typeof Worker,isSupportChat:t.isSupportChat,xmppConfig:t.xmppConfig,videoDrag:t.videoDrag,videoHeader:t.videoHeader,sharingMode:t.sharingMode,screenShare:t.screenShare,isSupportQA:t.isSupportQA,isSupportPolling:t.isSupportPolling,isSupportBreakout:t.isSupportBreakout,isSupportNonverbal:t.isSupportNonverbal,isLockBottom:t.isLockBottom,isSupportCC:t.isSupportCC,isSupportSharing:t.isSupportSharing,VideoHd:t.enableHD?1:0,enableHD:t.enableHD,enableFullHD:t.enableFullHD,onRetryCallback:t.onRetryCallback,onExitWaitingRoomCallback:t.onExitWaitingRoomCallback,onInviteSearchZoomPhoneCallback:t.onInviteSearchZoomPhoneCallback,isShowJoiningErrorDialog:t.isShowJoiningErrorDialog,loginWindow:t.loginWindow,inviteUrlFormat:t.inviteUrlFormat,externalLinkPage:t.externalLinkPage,helperSize:{width:600,height:450},defaultView:t.defaultView,showMeetingHeader:t.showMeetingHeader,showInviteFunction:!t.disableInvite,showCallOut:!t.disableCallOut,showRecord:!t.disableRecord,audioPanelAlwaysOpen:t.audioPanelAlwaysOpen,hideShareAudioOption:t.hideShareAudioOption,userMeetingInfo:t.meetingInfo}),t.showPureSharingContent&&Object.assign(a.default,{showPureSharingContent:t.showPureSharingContent,showJoinDialog:!1}),t.defaultView&&c.IO[t.defaultView]&&c.IO[t.defaultView]===c.jQ&&Object.assign(a.default,{UI:{videoLayout:c.jQ}}),(0,s.ft)(t.externalLinkPage),i.i.notifyConnectorZoomMsg(o.X0.UI,r.Bw,(0,r.E8)(r.po.sdkCallInit)),void(0,u.aY)({detail:t},"init")):(console.warn("Init invalid parameter !!!"),!1)},function i(){return r.Task.run({optionalTask:o.taskCheckRootNode})},function i(){return r.Task.run({optionalTask:o.taskHandleRouter})},function i(){return r.Task.run({optionalTask:o.taskInitLogManager})},function(){var e=(0,l._f)();if(!e){if((0,l.bv)().includes(e))return;window.i18n.load("","en-US")}}]. at e.mainTaskAction (zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2:191607) at zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2:192203 'tasks error' _tools_display__WEBPACK_IMPORTED_MODULE_1__.globalConsole.<computed> @ consoleObservable.js:30 overrideMethod @ console.js:273 (anonymous) @ zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 Promise.catch (async) e.run @ zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 s @ zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 (anonymous) @ zoomus-websdk.umd.min.js:2 Promise.then (async) (anonymous) @ zoomus-websdk.umd.min.js:2 startMeeting @ ZoomMeetingPage.tsx:82 (anonymous) @ ZoomMeetingPage.tsx:65 fulfilled @ tslib.es6.js:73 Promise.then (async) step @ tslib.es6.js:75 (anonymous) @ tslib.es6.js:76 __awaiter @ tslib.es6.js:72 (anonymous) @ ZoomMeetingPage.tsx:59 (anonymous) @ ZoomMeetingPage.tsx:70 commitHookEffectListMount @ react-dom.development.js:23150 commitPassiveMountOnFiber @ react-dom.development.js:24926 commitPassiveMountEffects_complete @ react-dom.development.js:24891 commitPassiveMountEffects_begin @ react-dom.development.js:24878 commitPassiveMountEffects @ react-dom.development.js:24866 flushPassiveEffectsImpl @ react-dom.development.js:27039 flushPassiveEffects @ react-dom.development.js:26984 commitRootImpl @ react-dom.development.js:26935 commitRoot @ react-dom.development.js:26682 performSyncWorkOnRoot @ react-dom.development.js:26117 flushSyncCallbacks @ react-dom.development.js:12042 (anonymous) @ react-dom.development.js:25651 Show 20 more frames Show less segment.ts:38 INF: Web Analytics Track => Zoom Meeting Init {result: 'success', system: 'Alexis Web'} ZoomMeeting InitZoom js_media.min.js:1 VP9?: true AMD?: false AMDdecodecheck: true isenbaleHD:true enable720p?: true capacityfor720: false zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 destroy SDK _tools_display__WEBPACK_IMPORTED_MODULE_1__.globalConsole.<computed> @ consoleObservable.js:30 overrideMethod @ console.js:273 d @ zoomus-websdk.umd.min.js:2 A @ zoomus-websdk.umd.min.js:2 value @ zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 (anonymous) @ zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 (anonymous) @ index.js:16 Ge @ zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 Ze @ zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 t._onMessage @ zoomus-websdk-zoommtgMain.umd.min.js:2 Show 5 more frames Show less

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.