We are planning to launch a service that allows online business negotiations using Zoom. Membership management and schedule adjustment are handled by in-house development. Use Zoom only for online deals.
Since the system developed in-house has a membership management function, an account for using this service is issued for each user. I’m thinking of linking this issued account with a Zoom account created by each user in advance for business negotiations. In this case, do I need to register in the marketplace? We are planning to release the service in late July, and the system we are developing is about to be released, so I asked a question.
In terms of mechanism …
Account that implements the application → Our Zoom account
Accounts linked for business negotiations → Zoom account of each user
It is an image such as.
私たちは、Zoomを利用したオンライン商談ができるサービスを始める予定です。会員管理や日程調整は自社開発にて対応。オンライン商談のところのみZoomを利用します。
自社開発のシステムでは、会員管理機能があるため、各ユーザー毎にこのサービス利用におけるアカウントを発行します。この発行したアカウントに、各ユーザーが事前に作ったZoomのアカウントを紐付けて、商談しようと思っているのですが、この場合、マーケットプレイスへの登録は必要でしょうか?7月下旬にサービスリリースを予定しており、開発しているシステム自体もリリース直前になるので、質問いたしました。
仕組み的には・・・
アプリを実装するアカウント → 弊社のZoomアカウント
商談用に連携するアカウント → 各ユーザーのZoomアカウント
といったイメージです。